عمدهترین دلیل رشد در بازار جهانی ساعتهای هوشمند توجه به فناوری سلامت و تناسباندام است. در این میان ساعت هوشمند اپل در صدر جدول قرار دارد.
اگنا:تازهترین گزارش موسسه Counterpoint از فصل سوم مالی 2018 رشد 53 درصدی بازار ساعتهای هوشمند را نشان میدهد و ورود اپل واچ سری 4 بازتاب مثبتی در بازار داشته و محبوبیت اپل واچ سری 3 به دلیل کاهش قیمت ادامه دارد. رشد 24 درصدی عرضه در مقایسه با سال قبل قابلتوجه است.{لینک}
البته هنوز نیمی از عرضه سری یک بوده و امید میرود در تعطیلات آخر سال فروش اپل واچ بیشتر هم شود.
به گفته کارشناسان تمرکز کاربران روی سلامت و تناسباندام دلیل رشد بازار ساعتهای هوشمند شده است و به همین خاطر برندهایی مانند FitBit که سال گذشته رشد 6 درصدی داشت، امسال به رشد 16 درصدی دست پیدا کرد و مدل موسوم بهFitBit Versa پس از عرضه در آوریل، طرفداران زیادی پیدا کرد.
مارک مذکور در بازار اندرویدیها بهتنهایی 16 تا 17 درصد بازار را در اختیار گرفته است.
اخیراً کاربران بهخصوص در آمریکا تمایل زیادی به ساعتهای هوشمند مجهز به اتصالات LTE پیداکردهاند. این نوع ساعت بدون گوشی کار میکند و وقتی در باشگاه هستید و یا در حال دویدن، میتواند بهطور مستقل کار کند.
از سوی دیگر بازار ساعتهای هوشمندِ مخصوص کودکان نیز بهسرعت در حال رشد است و قابلیت ردیابی با جیپیاس موردعلاقه والدین بوده، هرچند مسائل مربوط به امنیت و نقض احتمالی حریم خصوصی توسط سازندگان را مطرح کرده است.
حضور دو برند چینی Imoo و Amazfit نیز در بازار قابلتوجه به نظر میرسد. ایمو متعلق به گروه OEM BBK است که برای اوپو، ویوو و وان پلاس محصولات متنوع میسازد و 10 درصد از بازار جهانی ساعتهای هوشمند متعلق به این برند است. همچنین Amazfit چینی نیز متعلق به OEM Humai است که برای شیائومی میسازد و 3 درصد از بازار جهانی را در اختیار گرفته و رشد 41 درصدی را در فصل سوم 2018 به خود اختصاص داد.
جهت دریافت اخبار و رخدادهای فناوری اطلاعات وارتباطات
به کانال تلگرامی دولت هوشمند بپیوندید