تیم تولیدکننده نرمافزار اسکایپ به مشتریانش اعلام کرد که پس از کار با نسخه ۸ و بازخوردگیری، انتظاراتی که آنها از این نسخه دارند را برایشان بفرستند، اما کاربران معتقدند بودند اکنون برای نظرخواهی خیلی دیر است.
اعضای تولیدکننده نرمافزار در بهروزرسانی از آخرین نسخه اسکایپ برای کاربران در ۲۷ سپتامبر نوشتند که “در کنار پشتیبانی از نسخه۷ به بهبود و کامل شدن نسخه۸ نیز توجه داریم. پشتیبانی ما در دو مرحله خواهد بود؛ بدین صورت که اوایل نوامبر ۲۰۱۸ به دستگاههایی از قبیل: موبایل و تبلت اختصاص خواهد داشت.
زمانی که مایکروسافت نسخه جدید اسکایپ را رونمایی کرد، از لحاظ امکانات موجود در آن و اینکه کاربران بهراحتی میتوانستند بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنند، تبلیغات گستردهای کرد و به خود میبالید.
این تیم همچنین اعلام کرده بود برای تولید این نرمافزار انتظارات و مطالبات بازار جهانی را رصد کرده و کلیه امکانات و موارد جدیدی که در نسخه ۸ لحاظ شده، از بوته آزمایش گذشته است و آنها به انتظاراتی که کاربرانشان دارند، توجه دارند.
پس از آن بود که کاربران نظرهای خود را اعلام کردند، یکی از کاربران نوشت: برخی از اعضاء شرکت درباره کاستیهای نسخه جدید احساس نارضایتی دارند و نگرانند که حل آنها تا اول ماه نوامبر به نتیجه نرسد که البته منطقی است، چراکه شما جذب بازخوردها از کاربران را دیر شروع کردهاید؛ درواقع تا اول نوامبر یک ماه دیگر باقیست و در این مدت شما به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.
به اعتقاد برخی از کاربران در واقع این نسخه (نسخه ۸) بر آخرین دستاوردها و ساختههای شرکت تولیدکننده استوار بوده و زمانی برای اعمال و لحاظ کردن نظر کاربران وجود ندارد.
کاربری دیگر نوشته بود که چندین ماه که از ماه نوامبر گذشت، شما باید خود را برای اولین موج نظرات کاربران آماده کنید، نه اکنون. شما قبل از اینکه ساخت و تولید این نسخه را رسانهای کنید، باید تلاش سخت و طاقتفرسایی را در این زمینه انجام میدادید.
بر این اساس کاربران معتقدند که به نظر میرسد این کار، یه اشتباهی ناشی از عدم تلاش است، نه درس و تجربهای که شما از این طریق بیاموزید.