شیائومی بازار هند را پس می‌گیرد

محتوای جدول

به گزارش پایگاه خبری اگنا، شیائومی سال‌ها برند شماره یک در بازار تلفن هوشمند هند بود اما آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان داد ادعاها مبنی بر این که این شرکت چینی، پولشویی کرده و تفحص فزاینده دولت هند، باعث کاهش بیش از ۲۰ درصدی فروش شیائومی در این کشور در سال میلادی گذشته شد. شیائومی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲، از رقابت شدید، کمبود قطعات و سردرگمی مشتریان و خرده فروشان از تنوع گسترده محصولات، آسیب دید و در جایگاه سوم ایستاد.

شرکت کره‌ای سامسونگ الکترونیکس در همین مدت، جایگاه برتر را تسخیر کرد و از آن زمان، فعالیت تولیدی در هند را با ساخت تلفن‌های هوشمند تاشو و همچنین گوشی پرچمدار گلکسی اس ۲۳، تقویت کرده است.

شیائومی روی تقاضای رو به رشد برای تلویزیون‌های هوشمند، هندزفری بلوتوثی و لوازم جانبی دیگر برای تقویت درآمد در هند، حساب می‌کند.

پیش از این، شیائومی و بعضی از رقبای چینی‌اش برای ساخت هدزفری و ساعت‌های هوشمند در هند تردید داشتند زیرا واردات این محصولات از چین راحت‌تر بود. اما با تشدید مقابله سازمان‌های دولتی هند با شرکت‌های چینی، این برندها به بررسی همکاری در زمینه تولید با شرکت‌های هندی و جلب نظر مساعد دهلی‌نو شتافته اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمک به شرکت‌هایی نظیر اُپتیموس برای تبدیل شدن به بازیگران جهانی، یکی از اهداف اصلی اقدامات نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای تبدیل هند به قطب صادرات است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: