شیوه جدید کلاهبرداری تلفنی

محتوای جدول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با انتشار توییتی تاکید کرد قانون بقای کلاهبردار و قاچاقچی از بین نمیروند بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر ابزار می‌دهند. یک روز پیامک کلاهبرداری، این روزها Missed Call و انتظار تماس و شارژ مشترک تلفن همراه.
 
او هم‌چنین تاکید کرد که روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره بیش‌تر توضیح خواهد داد و باید با به اشتراک گذاری این موضوع، مانع ضرر مردم شویم.
 
اما روش این کلاهبرداری اینگونه است که کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار کرده و به سرعت قطع می‌کنند اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند؛ به دلیل آن‌که این تماس‌ها از سرشماره‌های بین‌المللی برقرار می‌شود، به محض تماس هزینه‌های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می‌شود.
 
احتمال دارد منشاء این تماس‌ها داخلی یا خارجی باشد، به تمام مشترکان تلفن همراه توصیه شده که پس از برقراری هر تماس ناآشنا و بین‌المللی و قطع آن از پاسخگویی مجدد خودداری کنند تا متحمل هزینه های سنگین نشوند.
 
پس از اظهارات وزیر ارتباطات،  سیدجمال هادیان – رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات – درباره تماس‌های بین‌المللی مشکوک به ایسنا توضیح داد: برخی از اپراتورهای بین‌المللی واسط تماس‌های بین‌المللی ناشناس هستند که  این تماس‌های از دست رفته در صورت برقراری تماس مجدد، هزینه‌های بالایی برای مشترک دارند.
 
وی ادامه داد: اولین اقدام وزارت ارتباطات این است که شرکت ارتباطات زیرساخت این تماس‌ها را برای شناسایی اپراتورها، شناسایی و پیگیری کرده و سپس ارتباط آن‌ها را قطع می‌کند.
 
او با بیان این‌که احتمال دارد منشاء این تماس‌ها داخلی یا خارجی باشد، توصیه کرد: در صورت مشاهده تماس‌های ناشناس بین‌المللی از دست رفته، اقدام به برقراری تماس مجدد نکنید.
 
هم‌چنین بر اساس اطلاعات سایت وزارت ارتباطات، هادیان درباره شیوه جدید کلاهبرداران گفته است: شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت جدی در حال پیگیری این موضوع است.
 
او با اشاره به کلاهبرداری جدید از روش برقراری تماس بین‌المللی و قطع سریع آن، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت ایران پیگیر شناسایی اپراتورهای واسطی است که این کلاهبرداری از طریق آن‌ها انجام می‌شود. برخی اپراتورهای واسط بین‌المللی خواسته یا ناخواسته در فرآیند تماس با شهروندان ایرانی و قطع سریع آن همکاری دارند که باعث افزایش هزینه‌های مشترکان می‌شود.
 
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، تصریح کرد:  برهمین اساس شرکت ارتباطات زیرساخت با ورود به این موضوع قصد شناسایی این اپراتورها را دارد و همزمان با شناسایی این اپراتورها، اقدام‌های لازم برای قطع ارتباط آن‌ها انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: