به گزارش پایگاه خبری اگنا، این شرکت اکنون در حال آزمایش نسخهی رایگان فتوشاپ وب در کانادا است؛ جایی که کاربران میتوانند ازطریق حساب کاربری به آن دسترسی داشته باشند. سرویس جدید ادوبی در دستهی فریمیوم (freemium) قرار میگیرد و این شرکت قصد دارد درنهایت بعضی از ویژگیهای انحصاری کاربران اشتراکی را از آن حذف کند. البته ابزارهای موجود در نسخهی رایگان نیز برای انجام کارهای استاندارد کافی هستند و میتوان آزادانه آنها را بهکار برد.
ماریا یاپ، معاون بخش تصویربرداری دیجیتال ادوبی میگوید:
میخواهیم دسترسی به فتوشاپ را آسانتر کنیم تا افراد بیشتری آن را امتحان و کار با آن را تجربه کنند.
ادوبی اولینبار نسخهی وب فتوشاپ خود را در ماه اکتبر منتشر کرد که کاربران میتوانستند از آن برای ویرایشهای ساده استفاده کنند؛ اما این سرویس به همهی ویژگیهای نرمافزار اصلی دسترسی نداشت. درواقع، نسخهی وب بیشتر بهعنوان سرویسی برای همکاری با دیگر طراحان معرفی شد تا افراد بتوانند از نظر دیگران هنگام ویرایش تصاویر بهرهمند شوند. افراد میتوانستند در تصویر تغییر ایجاد و روی آن حاشیهنویسی کنند و درنهایت آن را به صاحب اصلی بازگردانند.
در ماههای پس از انتشار اولیه، ادوبی بهروزرسانیهای انگشتشماری را برای این سرویس منتشر کرد و قابلیتهای آن را افزایش داد. هدف شرکت از ارائهی نسخهی وب فتوشاپ این است که کاربران بیشتری را برای خرید نرمافزار خود جذب کند. این شرکت مسیر مشابهی را با تعدادی از اپلیکیشنهای موبایل خود ازجمله Fresco و Express در پیش گرفته است.
هنوز جدول زمانی دسترسی گستردهی نسخهی فریمیوم فتوشاپ وب منتشر نشده است. همچنین، این شرکت بهروزرسانیهای مختلفی را به آن اضافه میکند تا کاربران بتوانند با آزادی بیشتری تصاویر خود را ویرایش کنند.
انتهای پیام/