کمک هاي مالي پست بانک ايران موجب شد تا نسل جديدي از تکنولوژي را به شبکه ارتباطي خود وارد کنيم

محتوای جدول

شرکت آسياتک از جمله شرکت هائي فعال است که سال هاي اخير به عنوان يکي از برندهاي معتبر و معروف کشور در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور مطرح بوده و با تدبير و برنامه ريزي صحيح مديران خود توانسته است مسير تکامل و رشد را به سرعت طي نموده و وضعيت فعلي آن نويد دهنده آينده اي درخشان براي اين شرکت است. 
به گزارش خبرگزاري آريا، آسياتک از جمله مشتريان عمده پست بانک است و در همين راستا خبرنگار وب سايت بانک گفتگوئي با محمدعلي يوسف زاده مديرعامل شرکت مذکور انجام داده که در ادامه از نظرتان مي گذرد. 
* جناب آقاي يوسف زاده در ابتدا معرفي کوتاهي از شرکت آسياتک براي مخاطبان ما ارائه بفرمائيد.
شرکت انتقال داده هاي آسياتک در سال 1382، به منظور ارائه خدمات نوين در صنعت IT تأسيس و موفق به اخذ مجوز PAP ازسوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي جهت ارائه خدمات خطوط کابلي ديجيتالي مشترکين (DSL) گرديد. همچنين از سال 1387 جهت ارائه خدمات ADSL در ساير استان ها موفق به دريافت مجوزهاي ISDP و ISP در 30استان از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گرديد .اين شرکت از سال 1392نيز با توجه به توسعه خدمات خود جهت ارائه خدمات ميزباني و اشتراک مکاني مراکز داده، اقدام به اخذ مجوز IDC از مرکز ملي فضاي مجازي نمود. در سال 1393 نيز با توجه به اتمام مجوز PAP ازسوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، مجوز جديد FCP به عنوان جايگزين مجوزهايPAP، ISDP و ISP اعلام شد و اين شرکت موفق به اخذ اين مجوز از سال 1394با اعتبار ده ساله تا سال 1404از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات جهت ارائه هرگونه خدمات ارتباطي و انتقال داده بر بستر شبکه و ارائه خدمات صوتي، تصويري، متني، داده اي و انواع خدمات محتوائي و ارزش افزوده شد.
* ويژگي بارز و متمايز شرکت آسياتک را در چه چيزي مي بينيد؟
توسعه و گستردگي آسياتک در سراسر کشور که 472 شهر را پوشش مي دهد و وجود بزرگترين ديتاسنتر محتوايي که محتواهاي ايراني را از خارج کشور به داخل وارد و محتواهاي جديد توليد شده در داخل را نگهداري مي کند دو امتياز ويژه آسياتک است. 
* نحوه آشنائي و شروع همکاري شما با پست بانک ايران چگونه بود؟
در زماني که قرار بود پروانه فعاليت ما توسعه پيدا کند و به پروانه FCP تبديل شود، بنا به توصيه وزير وقت ارتباطات و فناوري اطلاعات(دکتر واعظي)، ارتباط ما با پست بانک ايران برقرار شد و ما هم اين بانک را به عنوان بانک تخصصي حوزه فناوري اطلاعات براي انجام تبادلات مالي شرکت انتخاب کرديم و تصميم گرفتيم به عنوان يک همراه و همکار در تمام ابعاد تعامل داشته باشيم و کارها را به پيش ببريم. مي دانيد که همکاري بانکي يکي از مسائل حائز اهميت براي شرکت هاست و الحمدلله پست بانک به نحوي خدمات مورد نياز شرکت هاي اين حوزه را پوشش داده و همراهي کرده که شرکت هاي ICT با همکاري خوبي که با پست بانک داشته اند توانسته اند توسعه پيدا کنند. تعامل با پست بانک کمک کرد که بتوانيم فرايندهاي مختلف را در کسب و کارمان توسعه بدهيم و مشورت هاي بانکي و نيازهاي اعتباري شرکت را از طريق اين بانک تامين کنيم.
* پست بانک چگونه مي تواند در توسعه اقتصاد ICT کشور بيش ازپيش مؤثر باشد؟
در صنعت ما که يک صنعت نو است و تکنولوژي ها به سرعت تغيير پيدا مي يابد و نسل هاي جديد پيدا مي شود، پست بانک مي تواند کمک کند که ما پشتوانه بانکي و منطقه امن اعتباري داشته باشيم که نيازهاي ما را تامين مي کند تا ما با جسارت بيشتري وارد کسب و کارهاي نو بشويم و با تکيه بر توان تخصصي و فني خودمان و با با خيال راحت از تامين مالي بتوانيم کسب و کارها را پيش ببريم.
* گستردگي نقاط تماس و حضور پست بانک ايران در روستاها چه تاثيري در پيشبرد صنعت ICT کشور داشته است؟
شرکت آسياتک نقاط تماس بسيار گسترده اي دارد و در شهرهاي مختلف تعداد زيادي نمايندگي فروش دارد و درمناطق کمتربرخوردار هم ارائه سرويس داريم به همين موازات، پست بانک نيز توسعه خوبي درمناطق مختلف کشور داشته و اين گستردگي کمک کرد که ما در روابط مالي با نمايندگي هايمان درسطح کشور بتوانيم از بستر خدمات اين بانک استفاده کنيم و روابط مالي امن و سريعي را با دفاترمان برقرار نمائيم.
* پست بانک ايران چه نقشي در تأمين مالي و توسعه شرکت آسياتک داشته است؟
در شرايط بد اقتصادي و زماني که نياز داشتيم کسب و کارمان را توسعه بدهيم و نسل جديدي از تکنولوژي را به شبکه وارد کنيم پست بانک ايران از ما حمايت کرد و با تأمين مالي خوب و بموقع، توسعه کسب و کارمان را تضمين کرد و ما هم به نحو احسن اجراي شبکه را انجام داديم و توسعه فاز اول ديتاسنتر برج ميلاد از طريق همين تأمين مالي انجام شد.
* درپايان اگر مطلب يا پيشنهادي درخصوص عملکرد پست بانک ايران داريد مطرح بفرمائيد؟
از تک تک مديران و کارکنان پست بانک ايران بخاطر تعامل و همکاري خوبي که داشتند تشکر مي کنم، همچنين از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بخاطر ايجاد يک بانک توسعه اي و تخصصي حوزه ICT سپاسگزاريم و اميدوارم همانطور که کسب و کارهاي اين حوزه توسعه پيدا مي کنند، سهم پست بانک نيز از اين بازار هم توسعه پيدا کند و دست در دست هم بتوانيم براي توسعه کشورمان گام برداريم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: